Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Saturday, April 15, 2006

Praten tegen een muur

Niet Nader tot U
door Keesjemaduraatje

ik was er dus helaas niet bij vandaag toen de Grote Volksschrijver ter aarde werd besteld. Een hooggeplaatste Dame uit Amsterdam had me wel gevraagd mede te komen naar Machelen, teneinde het festijn van nabij te aanschouwen en daaropvolgend heel veel te drinken. Dat drinken wilde ik nog wel doen, maar ik had een neuro-chirurg en een popster uitgenodigd met mij en mijn twee zonen een fundament te graven, voor het vervaardigen van een tuinmuur.

Vanochtend was ik reeds zeer vroeg opgestaan om op tijd de gehuurde aanhangwagen op te kunnen halen. De Neuro-Chirurg was al om 8.30 precies bij ons woonhuis aangekomen en begon meteen als een ervaren grondwerker enorme hoeveelheden zand in de kruiwagen te laden.
De popster kwam, zoals afgeproken om 11 uur aan en kon ook meteen aanpakken, zodat we reeds om 14.00 eigenlijk alle grond weggegraven hadden. Het fundament werd naar Duitse maatstaven uitgediept, namelijk 80 centimeter diep en het wordt volledig met beton volgestort. 9 meter maal 30cm maal 80 cm, dat is ruim 2 kuub grond die vandaag weggesleept werd. Dat wordt een fundament dat alle andere fundamenten overbodig maakt.

Ik zeg nog tegen de Neuro-Chirurg: kom we gaan koffiedrinken. Maar hij wilde gewoon doorgaan met scheppen. Hij heeft een enorme conditie.

Op weg naar de Praxis om de betonmolen op te halen, hebben we met de popster nog gediscusieerd over het lijden van het Palestijnse Volk. Mijn zoon en ik waren van mening dat het volkomen terecht is dat de Staat Israel is ontstaan en dat het onlogisch is alleen op die staat kritiek te hebben. Noem eens een staat die zonder bloedvergieten is ontstaan. Hoor je ooit de SP klagen over het onterechte bestaan van Libanon of Egypte? Die zijn ook op een gewelddadige en vreemde manier ontstaan. Dus dat hadden we ook weer besproken.

Terug bij de woning, zagen we dat de uitvaart van de Grote Volksschrijver ook in rust en waardig verlopen was. De thuisblijvers hebben weer eens ongelijk gekregen. We moeten verder zonder hem, maar we kunnen ons troosten met een omvangrijk oeuvre dat ons mag troosten en ons vrolijk stemt.

BEKENTENIS
Voordat ik in de Nacht ga die voor eeuwig lichtloos gloeit,
wil ik nog eenmaal spreken, en dit zeggen:
Dat ik nooit anders heb gezocht
dan U, dan U, dan U alleen.

No comments: