Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Tuesday, August 29, 2006

Weg zijn ze

door Keesjemaduraatje
ja, dat komt hard aan. Eerst wordt ik midden in mijn vakantie door twee mensen tegelijk ge-sms-ed dat Lousewies zich niet meer kandidaat stelt en nu wordt de hele kandidatenlijst uitgelekt naar RTL4 en blijkt dat mijn vriend Bert Bakker en mijn vriendin Fatma Koser-Kaya helemaal niet meer op verkiesbare plaatsen staan. Shit. Dus de lijn Pechtold wordt nu doorgezet in de Tweede Kamefractie van de D66. Natuurlijk moet er nog door de leden gestemd worden, maar Alexander heeft duidelijk zijn stem doorgeduwd. Het wordt erg nieuw allemaal.



Ageeth Telleman
Daarvoor staan er wel twee jonge vrouwen op verkiesbare plaatsen als het aan Pechtold ligt:
Ageeth Telleman en Kajsa Ollongren. Ik ken ze zelf nog niet, maar dat kan nog komen.

3 comments:

David said...

"Het wordt erg nieuw allemaal" bij D66, schrijf je. Inderdaad, maar die volgorde doet niet zoveel ter zake Kees. Zoals het er nu naar uitziet komt Pechtold in zijn dooie eentje in de Kamer te zitten. Dan kan D66 verdergaan onder de naam Groep Pechtold. Van wethouder Leiden tot enig overgebleven kamerlid van D66, wat een wonderlijke gang van zaken!

keesjemaduraatje said...

Wat heeft hij voor Leiden dan voor goeds gedaan? Is Leiden hem dankbaar?

David said...

Ik kan me geen enorme prestaties herinneren van Pechtold tijdens zijn wethouder periode in Leiden, hij is hier gewoon een paar jaar een nijver bestuurder geweest. Daarna een paar jaar burgemeester in Wageningen. Die stap heeft Schultz (VVD en ook ex Leiden) kunnen overslaan, die ging meteen vanuit de lokale politiek het kabinet in. De een leidt nu een splinterpartij en de ander stapt weer naar het bedrijfsleven. Ze maken wel snel carriere, dat moet gezegd.