Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Friday, December 29, 2006

nou gaat ie los

door Keesjemaduraatje
mevrouw Hirsi Ali weet de gemoederen weer aardig te bewegen. De koningin had het in haar kerstboodschap zelfs over het recht op belediging. Rechtstreeks uit een toespraak van Ayaan in Berlijn. Mooi. Ayaan is de beste provocatie die het land de laatste 30 jaar gehad heeft.

De "Vredesjournalist 2003" gaat intussen weer helemaal los en heeft het op zijn weblog over de "neoconservatieve claque van Hirsi Ali/Magan". Mooi gevonden. Dan hoef je niet op de argumenten in te gaan. Intussen accepteert Stan van Houcke geen reacties meer van mij. Geen wonder sinds ik hem een antisemitische mislukte vrouwenheld heb genoemd. Maar dat terzijde. Hier is mij reactie op zijn anti-Ayaan log:

ik heb in de kerstvakantie de autobiografie van Ayaan Hirsi Ali gelezen en ik kan dat de lezers van dit blog ook aanraden. De aanvoerster van de "neoconservatieve claque" beschrijft daarin hoe ze van een gelovige moslima tot een liberaal geworden is. Je kan het er mee eens zijn, of ook niet. Maar kritiek op welke godsdienst dan ook moet altijd mogelijk zijn. Blijkbaar wil Stan een uitzondering voor de Islam. Waarom eigenlijk?

Het zijn vragen die gesteld moeten worden, maar de Vredesjournalist en de Senator voor Haat en Terreur willen er niet mee geconfronteerd worden.

No comments: