Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Monday, May 28, 2007

Wilders en de SP

door Keesjemaduraatje
gisteren zag ik het programma Reporter van de KRO en dat ging over Geert Wilders. Natuurlijk was het programma bijzonder demoniserend en ze lieten zelfs Filips de Winter van het Vlaams Belang aan het woord, die ook vond dat Geert erg ver ging in zijn Islam-kritiek. Nou ja. Wilders wilde niet zelf reageren in de uitzending en ze hadden wel die rare Dion Graus. Volgens mij was dat een fout van Wilders, want Dion Graus maakte een paar heel foute opmerkingen, bijvoorbeeld dat de gastarbeiders die hier komen in hun eigen land als uitschot worden gezien. Volgens mij had Wilders beter gewoon mee kunnen doen met de reportage.
Geert Wilders was vroeger links en in zijn schooltijd aanhanger van de SP. Dat is interessant, omdat het overeenkomt met mijn ervaringen met andere anti-islam activisten. Veel anti-islam activisten zijn vroeger links geweest. Heel fijn om te weten. Ik begrijp ook niet wat er links aan de islam is, maar dat terzijde. Ik begrijp ook helemaal niet waarom linkse mensen Hamas steunen. Eigenlijk ben ik ook niet links meer, omdat links consequent de verkeerde mensen en organisaties steunt. Volgens mij is het activisme als verschijnsel zelf "links". Rechtse mensen handelen op de beurs of gaan zeilen of hockeyen. (Niets ten nadele van deze sporten overigens, ik heb zeilers en hockeyers onder mijn beste vrienden) 



   

No comments: