Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Wednesday, July 18, 2007

Ik ben in balans

door keesjemaduraatje
het zal wel allemaal helemaal niet intellectueel zijn enzo, maar ik kijk 's ochtends vaak naar "Dr" Roy Martina in de uitzending Ik Ben In Balans.nl.(RTL4, RTL5 en RTL7 ) Vanochtend ging het over kritiek krijgen en daar had "Dr" Roy een hele verassende kijk op. Als iemand kritiek op jou heeft, dan ziet hij de wereld anders dan jij en interpreteert de gebeurtenissen anders. Van daaruit, zegt hij dan, dat jijiets of meerdere dingen fout doet of fout denkt. Dan moet je dus volgens "Dr" Roy niet meteen in de verdediging schieten, maar zeggen: " Oh, zie jij dat zo? Bedankt dat je zo open tegen mij bent" "Heb je misschien nog meer dingen die je niet bevallen?" En dan kan het zijn dat je er iets aan hebt. Of, je hebt een hele andere kijk op de dingen en dan hoef je je er ook niets van aan te trekken. Dus, als je die methode aan neemt, hoef je nooit meer in de verdediging te schieten. Heerlijk ontspannen.

Het gaat mij om de act. Je moet toch wat, 's ochtends, nu Karl Noten er niet meer is.

1 comment:

Joke said...

Roy Martina is wel degelijk arts en ingeschreven in het BIG-register. Dat hij geen arts zou zijn is een foutieve melding geweest in het programma TROS radar dat later gerectificeerd is.