Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Wednesday, September 05, 2007

Peter Breedveld dreigt

Door Keesjemaduraatje
nou bedreigt Peter Breedveld van het "rechtse" weblog Frontaalnaakt mij ook al. Hij schreef op zijn weblog over een etentje met een Marokkaanse mevrouw in een restaurant en dat ze daarbij aangestaard werden door een mevrouw die Hebreeuws sprak. Toen zijn ze maar ergens anders gaan zitten. Daarop ontspint zich een wilde discussie op het weblog, over de vraag of het aanstaren en iets in het Hebreeuws mompelen nu ook al verboden is in Nederland. Dat was nog tot daar aan toe, maar ik vroeg me af wie die Marokkaanse mevrouw dan wel was.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
op 04 09 2007 schreef keesjemaduraatje:

kan je, nu we toch bezig zijn en alles open bespreken, nog iets meer over je relatie met deze vrouw van Marokkaanse afkomst vertellen? Was dat nou de vrouw waarmee je een geheime liefdesrelatie had en die jouw huwelijk in gevaar heeft gebracht? Was dat de vrouw die er weliswaar niet voor verantwoordelijk was, dat je op jouw website geen anti-islam dingen meer schreef, maar die jou toch je ogen heeft doen openen voor de discriminatie van de islamitische medemens in Nederland? Je ging toch heel plotseling een hekel krijgen aan de ongenuanceerdheid van de reaguurders op dit weblog en in een week tijd waren alllerlei verwijzingen naar anti-islam uitingen verdwenen. Er mocht nog wel een tijdje onbekommerd op negers gescholden worden, maar sinds Bernadette de Wit een eigen site heeft is die racistische onzin ook verdwenen.Toch geheel onterecht en onnodig kwetsend, dat jouw site, op de "NRC-Top-Honderd-van-politiek-incorrecte-websites" nu als "rechts" te boek staat, terwijl de inhoud zo overduidelijk sociaal-democratisch geworden is, plotseling.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze reactie bleef niet lang staan op het weblog van de vrijdenker Breedveld. Hij haalde de tekst weg met het volgende commentaar:

*Gemeulenbelt wegens dom, vulgair en vooral ook irrelevant ouwewijvengeneuzel.*

Daarna schreef ik, aangemoedigd door het meulenbelten, nog een bericht en dat zag er zo uit:

Peterbreedveld2_2

Daarop ontving ik de volgende dreigmail van Peter Breedveld:

Peter_breedveld_2 .

.
.

.

.

.

.

Dus nu weten jullie alles. De discussie op Peter zijn weblog gaat gewoon door. Hele interessante reacties staan erop zoals deze:

op 04 09 2007 schreef
Zuidos:
Goed om te weten dat het tegenwoordig dus nodig is om naast een rookvrije tafel ook een moslimvrije tafel te reserveren in het restaurant.
De varkenshaas hapt toch minder ontspannen weg met bommenleggers naast je.

of deze:
...is jouw interpretatie Peter misschien niet een ietsiepietsie gekleurd door het gegeven dat de kribbige mevrouw Hebreeuws sprak...
Nee hoor, die is gekleurd doordat ie tegenwoordig een halal vriendin heeft. Zoiets van wiens brood men eet enzovoorts.

Maar misschien is ie wel ten prooi gevallen aan een groot zionistisch complot. Laatst had ie ook al zo'n vervelende ervaring met de ewige Juden van
Vodafone.

Ik weet ook wel dat dit weer zo'n verhaal zonder begin en einde is en dat er geen clou in het verhaal zit. Maar het zijn verhalen die opgeschreven moeten worden.

5 comments:

Zuidos said...

For the record:
'varkenshaas': heb ik spijt van. Had ik niet moeten doen. Maar gebeurde in 'de hitte van de strijd' om Breedveld op te naaien.

'vodafone': dat was uiteraard cynisch bedoeld.

Bart said...

haha, geweldig dit soort vetes, wie heeft nog een soap op TV nodig?
BTW: ik waardeer hoe je altijd de vinger op de zere plek weet te leggen

Peter Breedveld said...

Keesjemaduraatje is een oude roddeltante die niets liever doet dan peuren in de privélevens van de mensen die zijn afgunst hebben gewekt. Een vreemde hobbie, waarvoor ik op mijn website geen ruimte laat. Dat heeft niks met vrijdenken te maken, meer met goede smaak.

Keesje komt op mijn site met geen andere bedoeling dan rotzooi trappen. Daarom verwijder ik zijn bijdragen. Hij blijft volharden in het plaatsen daarvan, en daarom heb ik Keesje gewaarschuwd dat hij echt geen ruzie met me wil. Wat overigens waar is: Keesje wil geen ruzie met me. Had-ie maar naar me geluisterd, want nu heeft-ie een blik wormen geopend. Arme Keesje.

Wie op mijn site wil meedoen met een discussie die aan de gang is, is van harte welkom, behalve Keesje, die gevoelens van plaatsvervangende schaamte bij me oproept. Wie de aandacht komt afleiden met vuige roddel en aperte leugens wordt, zoals dat heet, 'gemeulenbelt'. Zo simpel is het.

Philippine said...

Hebreeuws, Iwriet, Israelisch, Joods. Toch termen die verschillende associaties oproepen. Bij mij tenminste wel. Het ene is het andere niet, en dat ene is het andere wel.

jelle said...

@Peter Breedveld
Kom kom.
http://keesjemaduraatje.web-log.nl/keesjemaduraatje/2007/09/wroeten_in_huwe.html#comment-20399574