Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Wednesday, October 10, 2007

“Dikke Lul, Drie Bier”

Vanavond kiezen de kijkers van de VPRO een nieuw volkslied. Door het bindende stemadvies van Geenstijl.nl zal het hoogstwaarschijnlijk onderstaand kied worden:

The Opposites – “Dikke Lul, Drie Bier”

Ey kerel, wat de boer niet kent wordt niet gegeten

Vergeet het. Nuchter alsof ik gister niet ben wezen feesten

Streken, kattenkwaad, stekelige bakkebaard

Geen geld voor de kapper, geen cent te makken maat

Zonder pegels , pratsen, 's avonds laat

Met m'n gabbers op straat, noem ons de nachtwacht

M'n bier staat koud, de kachel staat aan

Je moet eten wat de pot schaft of anders maar gaan

Ik ben die honderd als een meier. Die kleine Willem de Bruin

Altijd gezeik met koddebeiers en pottenkijkers

Let op je eigen, nee kerel niet bemoeien

Ik ben nooit uitgekauwd net als koeien

Zomers met een frisse coupe, 's winters met een muts op

Niks multicultureel, gewoon een grote hutspot

Hand op m’n scrotum, vuist op m’n borst

En ik zeg je met trots ik ben van Nederlandse bodem

Kerel ik zeg je

Een, Twee, Drie en tot de Vier

Het maakt niet uit dikke lul drie bier

Een, Twee, Drie en tot de Vier

Het maakt niet uit dikke lul drie bier

Geef me boerenkool met worst en laat de leeuw niet in z'n hemd staan

Ik heb een oude fiets en daarmee scheur ik door de trambaan

Ik ben een Marokkaan een Surinamer en een Antilliaan

Fok een huidkleur homie, ik heb oranje aan

Ik hou die lidtekens van WO2

Maar ik geniet met volle teugen van de VOC

En niet te scheutig met de CO2

Ik moet geld hebben, ik maak alles waar, een echte handelaar

Ik ben een arbeider, een Nederlandse vredesstrijder

Ik ben Anne Frank. Schrijf wat je mee kan kijken

Ik ben Heineken, Studio Sport

Ik ben Albert Heijn, ik geef je overal het eten op je bord

Niks door m'n strot. En ook al ben ik klein, ik ben rijk

Ik chill 'm met m'n vinger in de dijk

Niks is wat het lijkt maar weet dat je me kan vertrouwen

want als het water komt ben ik de beste dammenbouwer

Een, Twee, Drie en tot de Vier

Het maakt niet uit dikke lul drie bier

Een, Twee, Drie en tot de Vier

Het maakt niet uit dikke lul drie bier

...Yeah Big2 op de beat...

5 comments:

Janjanus said...

Nou daar krijg ik ook tranen van in mijn ogen. Van ellende.

Philippine said...

Dat kunnen "onze voetballers" helemaal nooit uit het hoofd.

jelle said...

Steady Freddy zich al ziek gemeld bij zijn werkgever?
Die onvolprezen NMO van hem?
Of gaat ie voor de strijd tegen zijn nieuwe bazen?

keesjemaduraatje said...

ik moet wel eerlijk toegeven dat ik Steady Freddy op drie verschillende ip-adressen geblocked heb, omdat ik erg kwaad op hem ben, maar als het de geachte reaguurders belieft om zijn mening te horen, dan zwicht ik natuurlijk voor de democratie.
Hij had mij een jaar geleden al informatie gegeven, over de strijd tussen de radicale- en conservatieve stromingen aan de ene kant en de liberalere stromingen aan de andere kant. Maar door de broederlijke twisten heb ik het nooit geplaatst.

jelle said...

Da's dan jammer.
Ik wens hem veel sterkte, mocht ie zich ziek gemeld hebben, of in de werkelijke strijd tegen het kopvodden-regime dat zich vermaakte om de mismaakte kut van Ayaan.
Hij pretendeerde dat hij niets wist over dat gegiechel door zijn collegaatjes uitgezonden op NMO-Radio.
Hij deed TV.
Da's héél wat anders, natuurlijk.

Het zal je familie maar wezen.