Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Thursday, November 22, 2007

Een brief van Rita

Trotsopnederland_header
Beste Keesjemaduraatje,

Allereerst wil ik mijn welgemeende excuses aanbieden voor het feit dat het zo lang heeft geduurd voordat ik weer wat van me heb laten horen. Sinds Mark Rutte mij in september uit de VVD fractie heeft gezet, stond ik er opeens helemaal alleen voor. Na de breuk ben ik met een klein groepje mensen dag en nacht aan de slag geweest om mijn éénvrouwsfractie op te zetten en mijn nieuwe politieke beweging ‘Trots op Nederland’ op te richten. We hebben een aantal zaken gelukkig nu een beetje op de rit, dus eindelijk tijd om weer eens een nieuwsbrief te verzorgen. Ik ben van plan om vanaf nu ongeveer één keer in de twee weken een nieuwsbrief te versturen om u op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen.

Na de trieste breuk met de VVD fractie heb ik besloten een nieuwe politieke beweging op te richten: ‘Trots op Nederland’. Ik heb bewust gekozen voor een beweging, en niet een politieke partij, omdat ik juist aansluiting wil zoeken bij de grote meerderheid van de Nederlanders die zich niet langer vertegenwoordigd voelen door de Haagse bestuurderselite. Die er net als ik schoon genoeg van hebben dat de problemen waar ze dagelijks mee te maken hebben nauwelijks bespreekbaar zijn, laat staan dat ze aangepakt worden.

Met ‘Trots op Nederland’ wil ik een politieke beweging op gang brengen die de belangen van de Nederlanders boven de belangen van de partij-bobo’s plaatst. Een beweging die gaat voor het duidelijk benoemen en daadkrachtig aanpakken van de problemen in Nederland. Die niet denkt in termen van links of rechts, maar in termen van oud of nieuw.

De reacties uit het land op mijn nieuwe initiatief zijn overweldigend! Een welkome afwisseling op de voorspelbare en cynische reacties van de bestuurderselite. De peilingen van de afgelopen weken bevestigen dat er ruimte is voor onze nieuwe beweging. In de politieke barometer van NOVA stonden we vorige week op 20 zetels. In de peiling van Maurice de Hond stonden we op 25 zetels. En in de peiling van RTL Nieuws twee weken terug stonden we zelfs op 29 zetels!

Er is echter nog een lange weg te gaan, en er moet nog heel veel gebeuren. De komende maanden gaan we druk aan de slag met het bouwen van een nieuwe, innovatieve website. Daarnaast zijn we met een groep mensen bezig om alle steunbetuigingen die we de afgelopen weken gekregen hebben te inventariseren. De reacties uit het land van mensen zoals u zijn werkelijk hartverwarmend!

U heeft via onze website, per mail of per brief aangegeven een rol te willen spelen in onze nieuwe beweging. Daarvoor ben ik u zeer dankbaar. Wij hebben vele duizenden aanmeldingen gehad van mensen zoals u die mee willen doen. Momenteel zijn we druk bezig om alle aanmeldingen te verwerken en te kijken waar mensen zoals u een rol kunnen spelen. Daarvoor vraag ik nog wel even uw geduld. Het gaat nog zeker een aantal maanden duren voordat we alle aanmeldingen verwerkt hebben. We verwachten dat we u in de loop van 2008 zullen benaderen om met u van gedachten te wisselen over uw aanbod.

Nogmaals hartelijk dank voor uw steun. En als u mensen kent in uw omgeving die onze beweging ook willen steunen, verwijs ze dan naar onze website www.trotsopnederland.com

Met vriendelijke groet,
Rita Verdonk

1 comment:

James said...

Gossie, leuk zo'n automatische reactie met enkel de aanhef beste... als verschil van al die andere mense die zo'n mail krijge