Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Sunday, April 27, 2008

Ik ben er weer hoor

Door Keesjemaduraatje
vanochtend om 9.19 uur in Kiel met de trein vertrokken en vanavond om 17.00 uur was ik weer in Eindhoven. De loketist van de Deutsche Bundesbahn verkocht mij een soort reductie Bahnkarte, die geldig is tot 30 juni, maar als Duitsland Europameister wordt, dan is de kaart geldig tot 31 december. Dat had ik eigenlijk moeten weigeren, maar ik bespaarde er wel 5 Euro mee en ik kan dan nog een keer in Duitsland treinreizen voor een gereduceerd tarief. Dus dat is wel weer meegenomen.

De laatste dagen ben ik over de Eider naar Kiel gevaren en dat was wel het mooiste deel van de reis. Veel mooie sluizen en ook natuur met vogels. Wat wil je nog meer. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit een natuurmagazin wordt, maar ik moet het even kwijt. In Schleswig-Holstein kan je voor 60.000 Euro al een mooi huis kopen, maar er is geen werk en er is niets te doen. Alleen maar rust en natuur. Ikzelf ga er niet wonen, want ik heb al 10 jaar in zo'n gebied gewoond.

Ik heb op de boot ook gelezen, namelijk de biografie van Geert Wilders "Veel gekker kan het niet worden".
Is een slecht boek en ik ga nog uitleggen waarom. Verder heb ik nu niets politieks te melden. Alleen dat ik een kraker uit Frankfurt heb gesproken, die nog het eerste krakershandboek heeft geschreven. Tenminste eraan meegewerkt. Dus dat was leuk bijpraten. Verder heel goed en veel gegeten en het erg koud gehad.

Ik ben nu opgeleide Navigationsoffizier. Dat kan ook niet iedereen van zichzelf zeggen.
Tot morgen

1 comment:

Siem said...

Zal tijd worden :-)
Heb je gemist!