Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Thursday, May 15, 2008

Communicatieve klantjes

Trein

Door Keesjemaduraatje
Binnenkort moet ik voor mijn werk weer gedurende een langere periode, twee maal in de week in Amsterdam zijn. Daardoor sta ik voor de keuze een bedrijfsauto te kiezen, dan wel de reis per trein te maken. Een mooie nieuwe bling bling auto spreekt mij wel aan. Tenslotte is de 5e versnelling van mijn Toyota Corolla nog steeds kapot, omdat de garage geen gereviseerde tweedehands versnellingsbak kan vinden. In de trein zitten heeft ook voordelen. Bijvoorbeeld, dat ik het volgende conversatie fragment tot mij heb mogen nemen:

"Zo'n woordenlijst is best wel handig voor de behandeling van communicatieve klantjes als Tom. Dan maak je een woordenlijst van het vocabulaire dat hij nu al gebruikt en dat kan je vergelijken met een standaard woorden set van kinderen van zijn leeftijd.

[..pakt een stapel papier uit haar tas en begint voor te lezen]

Bah, mh, zelf, mag niet, lekker, pappa, mamma, weg, doei, nu, kaas, melk.
Leuk hè? Dan kan de behandeling meteen beginnen met een zinvolle structurele standaard"

No comments: