Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Friday, July 04, 2008

Mensen, er is hoop....

Door Keesjemaduraatje
vandaag heb ik in de Tweede Kamer, tijdens de opening van de Vrijdenkerskamer, een aantal foto's gemaakt, maar ik hoef er maar een te tonen, om te laten zien dat er hoop is. De moeder van Theo van Gogh staat in de Tweede Kamer, de tekeningen van Gregorius Nekschot te bekijken. Wat wil je nog meer? God bestaat.
Moeder_theo_gregorius

Later kwamen we met haar in gesprek en zij vertelde ons, dat haar kleinzoon Lieuwe, de zoon van Theo, op een zwarte school zat. De kinderen in de klas gingen na de moord foto's van Mohammed B. in hun agenda plakken. Dat was voor Lieuwe ondraaglijk. Het heeft wel anderhalf jaar geduurd. Ze maakte zich vooral kwad, dat de school er niets aan deed.

   

14 comments:

jelle said...

De NMO, Keesje?
Was die er ook?
Een reportage-ploegje met SteadyFreddy?
Had me wel leuk gevonden.
Na die blunders in hun 4 mei-uitzending.
(Nou ja, blunders?
geschiedsvervalsing!)
Een medewerker van de NIO was er wel.
Peter Breedveld.
Hij kreeg het er benauwd van, al die grijsaards die maar lelijke dingen over liefdevolle islamieten(de oorzaak en aanleiding voor deze tentoonstelling) zeggen en denken.
Hij noemde nog nèt niet de ouders van Theo van Gogh.
Daar kreeg ie het waarschijnlijk te benauwd van.
Daar sta je dan, met of zonder je in Mohammed gelovende vriendin.
En je zou moeten horen wat Lieuwe van Gogh moest meemaken van zijn islamitische schoolgenootjes.
Jongens èn meisjes.
Van die mooie meisjes.
Van die "rebelse" moslimmeisjes, zoals Leon de Winter dacht te zien op het Amstelstation.
En die Peter Breedveld gretig omhelst.
Want wie bepaalt er hier dat die "rebelse" Moslimmeisjes het voor Lieuwe op zouden moeten nemen, op school?
Is hun eigen keuze.
De school vond dat Lieuwe niet moest zeuren.
En de "rebelse" Moslimmeisjes staken ook geen poot uit voor Lieuwe.
En Peter Breedveld vindt het best zo.
Ik heb Hassnae Bouazza in ieder geval geen oproep aan die "modieuze-moslim"schoolmeisjes zien schrijven om hun broertjes en neefjes eens goed bij hun lurven te pakken over het wegtreiteren van Lieuwe van Gogh.
Neuh,
Peter Breedveld vindt het wel goed, zo.
http://www.peterbreedveld.com/archives/00001469.html#comments

keesjemaduraatje said...

Ik wilde Peter Breedveld een hand geven, maar hij weigerde dat. "Hier ben je veilig, maar straks buiten, maak ik je kapot. Je bent uitschot", voegde hij mij toe. Dat laatste heeft hij natuurlijk gelijk in, maar die bedreiging ging me dan toch wel te ver. Ik heb gezegd dat hij mij niet moet bedreigen. "Wat ga je daar dan tegen doen" wilde hij weten. De gehele tijd stonden twee bloedjes van kinderen aan zijn broekspijpen te trekken.

Hij vat dat op zijn weblog zo samen: "Een bibberende rioolrat kwam snuffelend mijn richting uit. Ik joeg ‘m terug zijn riool in. Mensen wierpen steelse blikken in mijn richting. Sommigen maakten zelfs foto’s."
Later in een commentaar: "Gezellig? Niet echt. Altijd leuk om bepaalde mensen te zien. Maar ik moet oppassen met dit soort gelegenheden. Straks sla ik nog eens iemand op zijn bek."

Soms valt het mee als je een weblogger in het echt ziet en soms valt het tegen. In het geval van Peter Breedveld is er een grote mate van overeenstemming tussen zijn virtuele image en zijn daadwerkelijke uitstraling waar te nemen. Een psychopatische autist, die niet in staat is werkelijk contact te maken. Vandaar ook de voortdurende beoordelende beschrijvingen van vrouwen. Als een moslima geil en mooi is, dan mag ze blijven en als een oudere vrouw ( en dat is voor Peter al boven de 45) iets schrijft of zegt, dan worden er schofterige opmerkingen gemaakt. Peter Breedveld waant zich de grote oppergod die bepaalt wie wel in zijn wereld past en wie niet. Intussen is het een bang mannetje die niet weg is gegaan omdat het zo warm was, maar die niet langs mij durfde te lopen, nadat hij mij verrot had gescholden.

jelle said...

Toch leuk dat @Loor , ook bekend van HVV, er ook was.
Wat vond zij er van?
Ook hyperventilerend weggelopen, wegens de grijze duiven waar Peter het benauwd van kreeg?
Het echtpaar van Gogh?
Die zeiden toch dingen waar Peter Breedveld/Hosannah Bouazza/Loor het nu Spaans benauwd van krijgen?

Graag zou ik meer fotootjes zien, Keesje.

keesjemaduraatje said...

de andere foto's en de filmpjes staan op HetVrijeVolk.com

jelle said...

@Keesje
Peter Breedveld heeft net een reactie van ene Mark naar jouw weblog, met jouw versie v/h verhaal verwijderd.
Eigenlijk is ie heel erg zielig, toch?
Ben jij nog die Breedveld celeb's nog tegengekomen?
Loor, Ad Kolkman en nog een wiens naam ik ben vergeten?

Mark said...

Twee reacties van mij zijn verwijderd. De eerste was: "Wist je trouwens dat dreigen met geweld strafbaar is, Peter?".

jelle said...

Dus Peter Breedveld heeft in het bijzijn van 2 van zijn bloedjes van kinderen jou toegevoegd dat ie jou "buiten" wel even te grazen zou nemen?
Valt me toch tegen van zo'n medewerker van de Nederlandse Islamitische Omroep.
Dat de Nederlandse Moslim Omroep bij monde van hun programmamaker SteadyFreddy de geschiedenis verkracht, is nog tot daar aan toe, maar dat jij door 'n medewerker van de Nederlandse Islamitische Omroep bedreigd bent is alweer van een andere orde.

jelle said...

Zo'n @Loor, van dat hetvrijevolk.com ?
Hoe ziet zo'n Hassnae Breedveld-dwepertje 'r nou uit?
Je hoeft daar geen fotootje van te laten zien.
Maar beschrijf me zo'n typje eens?
Of ben je haar/hem niet tegengekomen?

keesjemaduraatje said...

@Jelle: als je wilt weten hoe de webloggers eruit zien, dan zou je toch zelf een keer naar dit sort bijeenkomsten moeten gaan. Met alle gevaren van dien. Loor is een hele leuke meid. We hoeven toch niet allemaal hetzelfde te denken? Het gaat mij er ook niet om of een weblogger nu wel of niet nog enkele positieve kanten van de islam kan ontdekken. Het gaat erom of de achtergronden open en transparant zijn. Peter Breedveld draaide opeens als een blad om een boom, nadat hij een relatie met Hassnae, de zus van Hafid Bouazza kreeg. De lezers van zijn weblog wisten niet dat zijn politieke mening in hoge mate door de stand van zijn pik werd bepaald.
Dat weten we nu en dan is het voor mij verder ook voldoende. Maar ja het handenschudden ging even helemaal mis.

steady freddy said...

@keesje,

Remkes is al lang geen minister meer hoor. Niet dat hij toen hij het nog wel was zo'n grootse indruk achtergelaten heeft. Raar verhaal van Peter B.

@Jelle,
Je blijft het maar moeilijk hebben met het feit dat ook moslims voor onze en dus ook jouw vrijheid gevochten hebben tegen de Duitsers...

Ik was zelf ook uitgenodigd door Nekschot, dat krijg je vanzelf als je op zijn tekeningen geabbonneerd bent. Maar Jelle, een gezellig samen zijn met wat tekeningen en schilderwerkjes aan de muur is nog geen televisie! Verder was Nekschot al een paar jaar terug bij ons op de radio en na zijn arrestatie had hij na paar interviews een media stop, hij is ng wel gevraagd door de NMO.

Waar waren de SP, GL en D'66 op dit feestje?
Ik hoorde Holman op radio1 zeggen dat ze schitterden door afwezigheid. Maar ja Wilders was er vast ook niet, zal wel iets met veiligheid te maken te hebben.

SF

jelle said...

@SteadyFreddy
Nee hoor.
Wie zou dat willen/kunnen ontkennen?
Het siert de NMO en haar medewerkers aan die 4 mei-uitzending niet dat ze met de meest hilarische quatsch-verhalen over de rol van Marokkanen in ww2 op de proppen kwamen.
Moet ik nog in details treden?
Ik lig nog steeds in een deuk dat Jet Bussemakers en Els Borst het lul-verhaal van die Marokkaanse lijkenpikker Mohammed Achaboun naast hun voor zoete koek slikten.
"Er zijn om Europa te bevrijden, in de tweede wereldoorlog van 1930 tot 1945, 70.000 Marokkanen gesneuveld."
Ik zou zeggen, bekijk dat studio-gesprekje nog maar eens.

Jullie hebben met die uitzending meer schade aangericht dan goodwill gekweekt voor de Marokkaanse zaak.

keesjemaduraatje said...

@Steady Freddy: Ere wie ere toekomt. Remkes was een betere Minister van Binnenlandse zaken dan die Nijmeegse Drinkster die er nu zit.
De fracties van D66, Groen-Links en PvdA waren inderdaad niet aanwezig. Maar als het om de strijd tegen intolerante aspecten van de islam gaat, zijn SGP en eventueel CU net zo goed medestanders.

Het is heel jammer dat we niet samen naar die bijeenkomst zijn gegaan, want dan had die Peter Breedveld geen schijn van kans gemaakt. Ik was gewoon achter je gaan staan.

Maar nu was het ook heel gezellig. Mark Rutte is in het echt veel ontspannener en aardiger dan op TV. Minister Remkes is een hele vriendelijke man. Oh... wat gebeurd er nu opeens? Ik voel een lichte prikkeling in mijn linker hersenhelft....Zouden ze dan toch een chip ingepland hebben

Katje Borgesius said...

Tja, die Breedveld, da's wel een geval apart... Hij heeft de schurft aan het calvinisme waarin hij is opgevoed, maar schrijft wel in het blad van de gereformeerde Vrije Universiteit. Hij linkt naar de toch bepaald anti-islamitische tekeningen van Gregorius Nekschot, maar werkt intussen voor een islamitische omroep. Je kunt hem er niet van beschuldigen dat hij op één paard wedt of maar één ijzer in het vuur heeft!

keesjemaduraatje said...

het is mij niet helemaal duidelijk waarom Breedveld nu weer toestaat dat er een link naar mijn weblog op zijn mooie islamitische website geplaatst wordt. Hij wilde mij toch kapot krijgen? Dan zou ik eens beginnen met doodzwijgen. Maar goed. De wegen des Heeren zijn ondoorgrondelijk. Ik wist niet dat Peter Breedveld Gereformeerd is. Is dat echt zo. Ik merk er niets van op zijn weblog. De basis van het Gereformeerde Geloof is toch, dat je bent uitverkoren , (of niet). Dat ie op de VU werkt, zegt nog niet dat je er ook gestudeerd hebt. Ik wel. Ik heb op de VU gestudeerd.

Toch begrijp ik Peter Breedveld wel. Hij is strip- en cartoonliefhebber en hij houdt van sex en naakt. Logisch dus dat hij Gregorius steunt. Dat vind ik ook goed.
Verder moet ie ook leven. Dus neemt hij een baan aan de VU. Je moet toch wat en het is ook nog journalistiek werk. we kunnen niet allemaal bij de Trouw werken, tenslotte. Of de Vrij Nederland.
Daarna komt ie een vrouw tegen die hem toegang tot de "oude media" kan verschaffen. Dat heeft ie altijd al gewild. Dus gaat hij erop in. Is allemaal te verklaren en logisch.
De webloggers zouden unaniem de nieuwe media moeten omhelsen en de oude media laten voor wat het is. Er zijn nu zulke grootse websites die al bijna groter zijn dan de oude media. Bovendien is het een geheel nieuwe stijl. Een andere levensvorm. In plaats daarvan maken we elkaar kapot.
Houd ik mijzelf daaraan? Nee! Ik heb al twee artikelen voor de Trouw geschreven en goed betaald gekregen. Dus waar zeuren we over?
Toch willen al die zogenaamde "Hoofdredacteuren"en "Webmasters" hetzelfde: doorbreken bij die oude media. Daar stellen ze vriendschappen voor in de waagschaal. Jammer hoor.