Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Tuesday, February 10, 2009

Kraker Yoghurt ligt nog steeds "plat"

Volkskrant
Van onze verslaggever Willem Beusekamp
gepubliceerd op 10 februari 2009 17:26, bijgewerkt op 17:26

AMSTERDAM - Kraker ‘Yoghurt’, vorig jaar september in elkaar geslagen door de uitbaters van het krakerscafé Vrankrijk aan de Amsterdamse Spuistraat, is vijf maanden na zijn mishandeling nog steeds aan het ziekbed gekluisterd.

Minstens vier leden van ‘de bargroep’ van Vrankrijk (‘autonoom en solidair’) gingen ‘Yoghurt’ en zijn vriend te lijf. Met steigerpijpen, volgens getuigen. Met een houten stok, zeggen anonieme bewoners van Vrankrijk, het voormalige kraakpand waarin de bar is gevestigd.

Brief
Met een brief op de site van een voormalige kraker (‘Keesjemaduraatje’), tevens auteur van ‘Battlefield Vrankrijk’, richt kraker ‘Yoghurt’ zich tot zijn kennissen, die inmiddels via de Vereniging Yoghurt proberen geld in te zamelen voor het slachtoffer.

‘Yoghurt’: ‘Na ja, ik lig nu dus al zo'n vijf maanden plat, vorige week ben ik geopereerd in mijn hoofd en heb een titanium implantaat in mijn rechteroor gekregen. Of dat iets van mijn gehoor terugbrengt, weet ik pas over een week of vier, als het gat in het trommelvlies na een half jaar eindelijk dichtgegroeid is.

lees hier verder

No comments: