Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Sunday, June 28, 2009

Keesje = Kraker

Door Keesjemaduraatje
Ik heb de laatste jaren op het internet toch naam gemaakt als kraker en met mijn verhalen over krakers. Louis Seveke, Marcel T., Wally de Damkraker en Yoghurt zijn voorbeelden van series artikelen over de geschiedenis en toestand van de kraakbeweging. Veel mensen vragen mij dan ook: "Is er nog nieuws over krakers?"

Femke_op_kanonJa, er is een klein relletje, dat kan groeien en dat ik even wil vermelden. Op Indymedia staat nu al enkele uren een bericht, dat Femke Halsema (GroenLinks), in haar jeugd, een sexuele verhouding met een extreem rechtse man (Marcel Ruter) gehad zou hebben. Nou en? Hoor ik jullie al weer zeggen. Wat maakt dat nou uit? Die meid kan ook niet altijd met mannen in tuinbroeken en geitenwollen sokken naar bed gaan. Die wil ook wel eens iets heftigers.

Interessant is, hoe er op gereageert wordt. Wordt het bericht weggehaald? Er zijn al drie reacties, waaronder de beschuldiging dat het bericht door neo-nazis  erop gezet is.  Maar het staat er nog steeds.

Waar komt het bericht vandaan? Het fascistische forum Stormfront heeft het bericht enkele jaren geleden, als eerste gebracht. Er wordt beweerd, dat Marcel Ruter (voorzitter Voorpost) het zelf verteld zou hebben. Femke was op de hoogte van zijn pro-apartheids-activiteiten voor Zuid-Afrika. Ter verontschuldiging wordt er wel bij verteld, dat Femke nog naar de Middelbare School ging, toen het gebeurde. Het was dus vóór haar politieke carriere. Nu is het bericht enkele dagen geleden weer opgedoken op de website van Klokkenluider Mischa Kat. Ook nooit te beroerd voor een geintje.

We volgen het. Gaat Indymedia het bericht weghalen? Ik heb al een mirror, dus geen nood.

 

 

4 comments:

Paardestaart said...

Nou moe?
't Is toch een leuk plaatje? Hoognodig, zo'n tegenwicht voor de werkelijkheid, als ze eens weer met opéengeklemde kaken instructies over de democratie sist naar een heel erg schandalig rechts persoon..!

Tarak said...

Ik vind het een amusant verhaal, maar ik geloof het niet.

"If it sounds too good to be true, it probably is "

...... en nadat ik de foto's gegoogeld had van Marcel Ruter geloofde ik het verhaal nog minder.

Katje Borgesius said...

Misschien waren de jeugdige bewonderaars van Castro en Che, Mao en Pol Pot allemaal al besproken. Je moet toch wat, als moderne jonge meid?

Maar in ernst: ik zou dit soort geroddel maar liever aan dwaallichten als Micha Kat overlaten. Sex, voor zover niet tegen de wet, is privézaak. Dat geldt ook voor politici.

KASSANDER said...

Het zou wel eens kunnen kloppen. Paardestaart vreest dat het verhaal te mooi is om waar te zijn, maar er zijn aanwijzingen dat het toch zou kunnen kloppen. Femke houdt wel van ruig. Ik kan me herinneren een interview dat Raoul Heertje jaren geleden met haar had voor Vrij Nederland. Gingen ze samen na de maaltijd naar zo'n fuckie-fuckie-show, waarschijnlijk in de Casa Rosso, alwaar blijkens het commentaar van Femke exotische types live on stage aan het neuken waren. Dixit het Femke "Neuken kunnen ze in elk geval die allochtonen", of woorden van gelijke strekking. Maar voor die wetenschap had ze natuurlijk niet naar Casa Rosso gehoeven, dat had ze gewoon uit de bevolkingsstatistieken kunnen aflezen.

Voorts woont mevrouw samen en heeft kinderen met de eveneens veel-gesubsidieerde “documentairemaker” Robert Oey, die ook al een pittig ventje schijnt te zijn. Echt héél macho, heb ik me laten vertellen. Het huis van Femke en haar Robert is verbouwd door twee loodgieters en een aanneemster die ik wel eens spreek.

Hoe zal ik het zeggen? Het kortste aldus: na de verbouwing waren er wat moeilijkheden rond de betaling gerezen en rond de kwaliteit van het geleverde werk. Er werd een rechtszaak aangespannen door het Groen-linkse subsidie-echtpaar. Maar de rechter adviseerde na rijp beraad dat onze klagende subsidiesponzen het beste konden schikken en tot betaling voor geleverd werk konden overgaan.

Ik heb de aanneemster beloofd dat ik geen details bekend zou maken over de gruwelverhalen die zowel zij als de loodgieter kunnen vertellen over hoe assertief vooral de heer Oey zich opstelt tegenover ambachtslieden die zijn huis komen mooi maken. In elk geval dermate assertief dat vooral de loodgieters nog steeds vol woede schieten als ze de details vertellen van hoe ze behandeld zijn.

Wist u overigens dat de Tweede Kamer een speciaal budget heeft voor de beveiliging van huizen van fractievoorzitters? Dan krijg je bijvoorbeeld geld om de ramen aan de voorzijde van je huis van kogelvrij glas te laten maken. Enfin, toen dat aan de orde kwam, stelde de heer Oey aan de aanneemster voor . . . . . . eh, neen . . . . . laat ik dat nou niet doen. Ik heb de aanneemster beloofd erover te zwijgen en bovendien gaat dit soort types natuurlijk erg gauw over tot het aanspannen van processen wegens smaad en zo. Want dat gaat altijd samen: een foute mentaliteit en slachtofferig doen. Ook hier.