Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Friday, September 11, 2009

Citexpanden zijn Key

Door Keesjemaduraatje
Je gaat me niet wijsmaken dat de mishandeling in en voor Vrankrijk op 13 september 2008 toeval was. Zowel slachtofers als daders zijn eensgezind in hun stellige bewering, dat een lastige dronken klant (Yoghurt) toevallig langs kwam en dat er toen door een hond en door het gooien van flessen, futiliteiten dus, er een vechtpartij is ontstaan. Daardoor werd kraker Yoghurt zodanig zwaar mishandeld, dat hij nooit meer kan lopen en voor de rest van zij leven in een rolstoel blijft zitten.Yoghurt zou tegen zijn vriend Harmjan gezegd hebben: "Nu laat ik je eens een echt kraakcafé zien" en dat was de aanloop naar een dramatische ontwikkeling.

Toch ga je mij dat niet wijsmaken, dat er geen andere achtergrond is. Dat vermoeden wordt versterkt door deze video:

http://www.cbc.ca/clips/rm-hi/rfa-squatters070222.rm

Deze film over de kraak van de Citex panden in de Oosterparkstraat in Amsterdam, is gemaakt door Lieuwe van A. in het kader van een artikel van Nancy Durham van CBC news, over krakers in Amsterdam. Lieuwe was op 13 september als DeeJee aanwezig in Vrankrijk en stond met zijn neus bovenop de mishandeling. Eén van de krakers die in het pand gaat wonen is Sanne Punk. Sanne is één van de mensen die is aangeklaagd wegens mishandeling. Vlak nadat de panden in mei 2008 worden ontruimd, mogen de krakers nog wat spullen uit de huizen halen. Aangeklaagde Carlo haalt samen met slachtoffer Yoghurt de spullen van Sanne Punk uit het ontruimde kraakpand.

En dat allemaal slechts enkele weken voor de zo noodlottig verlopen 13e september 2008. De betrokkenen kenden elkaar. Ze waren actief in de kraakbeweging en hielpen elkaar. Wat is er kort na de ontruiming en op die avond werkelijk gebeurd, waardoor de stoppen zo doorsloegen? 

6 comments:

pol said...

Hoe kom je erbij dat sanne punk is aangeklaagd. Die loopt gewoon vrij rond en heeft nix gedaan.Het roddelprogramma boulevard doet t nog beter dan jou. Met je suggestieve berichtgeving, slecht brononderzoek en roep maar wat!

keesjemaduraatje said...

Hij loopt inderdaad vrij rond. Maar dan kan hij evengoed nog wel aangeklaagd worden. Ik roep dat ook niet zomaar. Een bij het conflict betrokkene heeft mij dit verteld. Als blijkt dat het niet waar is, ga ik het natuurlijk rechtzetten. Laat Sanne mij opbellen.

keesjemaduraatje said...

@pol: en dat dit weblog intussen de Story en de Privé van de kraakbeweging wordt genoemd, is juist en daarom kan je hier ook meer lezen dan op de "serieuze" Indymedia.

lachert said...

wat ben je ook een domme l*l keessie. Waarom zou sanne jouw moeten opbellen? Hoevaak gebruik je cocaine als ik vragen mag? Je vind jezelf zo vreselijk belangrijk terwijl je tegelijkertijd heel dom over komt. Dus het zou kunnen toch dat je cocaine gebruikt? Ik geef toe ik speculeer ook :)

Werkte je al met Peter Siebelt samen toen hij de kraakbeweging liep te bespioneren? Jij werkte toen bij de bluf toch? Je moet toegeven dat dat spectaculair nieuws zou zijn! Daarnaast zou het een heel ander licht werpen op je imbeciele postings.

keesjemaduraatje said...

@lachert: ik heb je al een paar keer gezegd dat ik jouw vragen graag in een persoonlijk onderhoud beantwoord.

Dr.D said...

Ondertussen 1 jaar later..

http://afkraken.antville.org/stories/1930982/