Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Saturday, September 05, 2009

Noorse runen, Céline en Nietzsche

Door Keesjemaduraatje
Ja shit. Dat is een dodelijke combinatie: "Zo verdiepte Karst Tates zich in de oude Noordse volkeren en in het runenschrift. Ook las hij werken van Nietzsche en Céline, maar ook heel andere dingen, aldus de Nationale Recherche."  Ik zei vandaag bij het avondeten nog tegen mijn vrouw, dat ik alle boeken van Céline gelezen heb.
Celine"Ben ik nu verdacht?"
-"Nee, dat niet maar wel erg rechts"
"En Nietzsche is mijn levelings-filosoof".
-"Ik heb je altijd al een enge man gevonden"
"En op de middelbare school heb ik een lezing over runentekens gegeven"
-"Dat kan je beter niet opschrijven, want straks staat de AIVD voor de deur"

Ik vraag me af of de dames en heren van de Nationale Recherche, die het onderzoek hebben uitgevoerd, ook maar één boek van Céline gelezen hebben. Laat staan Nietzsche. Ik betwijfel dat. En of ze weten dat de nazi-sympathiën van de zus van Nietzsche stammen.   

Ik heb het onderzoek naar de aanslag op koninginnedag ook niet gelezen, maar ik heb er natuurlijk al wel weer een mening over. Volgens de media valt de Gemeente Apeldoorn niet te verwijten. Dat is onzin. Jarenlang roepen de ministers en de Coördinator Terrorismebestrijding al, dat ereen substantiele terreurdreiging is en ze zijn te belabberd om even een paar obstakels op de weg te zetten. Daar hoeft het feest helemaal niet onder te lijden. Gewoon een paar vrachtwagens dwars op de weg. Als deze aanslag door Al Quaida gepland was, dan was het koningshuis nu weg geweest. Bovendien is het onverstandig met zijn allen tegelijk in een open bus te gaan zitten. Ga dan in twee groepjes, zodat we straks tenminste Mabel (Mabel van Oranje) en Friso nog op de troon kunnen zetten, als de andere gasten opgeblazen worden. Knulligheid.

No comments: