Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Sunday, April 18, 2010

Post-Project Trauma

"Waar blijft ie nou?" denken jullie natuurlijk. Maar dat komt zo: Afgelopen nacht zou de 'Moeder-der IT-Migraties' plaats hebben gevonden. De hele spulleboel van de rederij zou in één hele grote klap allemaal naar ons data center verhuisd worden. De absolute einddatum was al weer 18 dagen overschreden en het werd echt tijd. Vanaf het moment dat het besluit van datum zondag 18 april was bevestigd, gingen weer alle remmen in werking en werd werkelijk alles uit de kast gehaald om dit project te laten struikelen. Kleine foutmeldingen in een afgelegen log-file-bestand werden tot magische proporties opgeblazen alsof het einde der tijden nabij was. De "performance" liet ook te wensen over en de "knowhow-transfer" werd er met de haren bij gesleept om toch maar niet over te moeten.

De leiding had ik al lang verloren aan één van de "hoger legerleiders", dus ik was vanaf de zijlijn, maar toch wel spannend betrokken bij deze hele IT-Transitie-shit. Daar gingen we dan. Dacht ik. Maar ik werd wakker en de hele zooi stond nog gewoon bij de oude "service -provider". Why?
De IJslandse aswolk had een grote run op de schepen en scheepsboekingen doen ontstaan. De rederij verwachte een topdrukte. Daarom "wilden ze liever nog een weekendje wachten". Voor de zoveelste keer.

Ik denk dat die hele IT-zooi nooit onze kant op komt. Dus ik kan net zo goed iets anders gaan doen. Maar wat?

3 comments:

christinA eijkhout said...

Lekker in de zon gaan zitten.
Of bedoel je qua werk.

Louisa said...

Keesje, ik snap geen mallemoer van hetgeen je vertelt met betrekking tot je vak.
Want jouw vak is het mijne niet.

Maar één ding snap ik verdomd goed:
Iedereen rolt in de studie/het vak/het beroep waar hij of zij het meest voor geschikt is.
Daar heeft hij of zij ook de meeste leut in en kan daar soms veel in bereiken.

Maar als je dat vak in loondienst uitoefent heb je dus leidinggevenden.
En die zijn vaak zo gek als een deur, ingehuurd voor veel te veel geld per uur, (wat moet worden uitgespaard op de gewone werknemers in vaste dienst) en hebben alleen belang in hun eigen ego en knip.
Of dat bij jou zo is weet ik niet, maar ik vermoed het ergste.

En kijk, daar knapt de Nederlandse werknemer dus op af, hij wordt uitgewoond en raakt overspannen.
(O ja, dat heet tegenwoordig een burn-out).

Als de lullo's in 070 willen dat de Nederlander tot 67 jaar doorwerkt zullen ze toch moeten begrijpen dat er rust op de arbeidsmarkt moet komen.
Maat zo lang er in 1e en 2e Kamer idioten zitten (Madame Mikmak Meulenbelt, Geert met de geblondeerde cavia op het hoofd en die dwazen van de SGP, om maar wat te noemen)zal er weinig veranderen.

Sterkte, ouwe kraker en nu houd ik een poosje mijn bek, want je reaguurdertjes zullen denken dat ik je zus ben of je vriendinnetje en dat is dus niet zo.

Maar Shalom aan Natasja en het geverfde Vogeltje.
(Bedankt voor Kroke, ik zag ineens mijn voorouders door de sneeuw sjokken met hun handel op hun nek !!)

Painted Bird said...

Jammer. Maar eh, you're welcome. Nog even om je te ergeren ;O)