Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Thursday, June 10, 2010

Politiek wordt weer lachen

De amusementswaarde van de parlementaire politiek is gisteren weer een stuk hoger geworden. Welke partijcombinatie dan ook een regering vormt. Wat de uiteindelijke machtsverhoudingen ook worden. Het is in ieder geval lachen geblazen.

Een kabinet VVD, PVV en CDA als derde kleinere partij  ligt voor de hand. Kijk nu al de bloggers van links kreunen dat het helemaal NIET KAN!!!

Een Paars+ kabinet is weliswaar een ramp voor het land, maar qua polarisatie en lachen geblazen een enorme stimulans. VVD, PvdA, D66 en Groenlinks hebben samen 81 zetels. Alle subsidiekranen Maartenvanrossum zullen vol opengedraaid worden en we hebben als webloggers weer vrij schieten.

Mijn dag kan niet meer stuk. Ik loop lachend over de werkvloer en de bezorgde collega's vragen zich af: "Wat lacht die nou, er is niets om te lachen!"

Mijn voorspellingen:
-Zodra er een rechts kabinet gevormd wordt, zullen de Publieke Omroepen opeens weer filmpjes over de voedselbanken en 26.000 zielige immigranten gaan uitzenden. In de laatste weken deden ze dat niet, om de baan van Job niet in gevaar te brengen.
-Alle registers gaan open. Maxine Verhagen zal alle vuile trucendozen opentrekken om Hero Brinkman tegen Geert Wilders uit te spelen. Helaas hebben we Hero nog even nodig, omdat de rechtse meerderheid slechts 76 zetels in de kamer heeft. Anders was ie er nu al uitgevlogen.

15 comments:

johand said...

Goed verhaal, als er een rechtse meerderheid komt, dan moet eerst het linkse Hilversum worden aangepakt. Terug naar 1 zender met objectieve informatie. De linkse propaganda toeters kunnen dan eindelijk gestopt worden.

Steady Freddy said...

Ik ben ervoor om L1 & Omroep Brabo landelijk!

Louisa said...

Om plaats te maken voor rechtse toeters ?
Of iedere avond Harry Mens op de buis met een kortzichtige kakker die een onnodig product op de markt plettert ?
Terwijl een kok op de achtergrond onnodig voer bereidt ?

Je kunt de beschaving van een natie aflezen aan de manier waarop er met de zwakkeren in de samenleving wordt omgegaan.
Wel eens in een verpleegtehuis geweest waar dementen in hun eigen stront liggen ?
Want "rechts" denkt vaak dat alleen maar anderen oud en ziek en werkloos worden, zij zelf natuurlijk niet.
Maar mocht een rechtse bal werkloos worden staat hij als eerste te janken en te zieligen.
Ik heb een vak uitgeoefend waarbij ik met dit soort types te maken heb gehad, dus zuig het niet uit mijn duim.

Er valt momenteel niet zo veel te lachen, Keesje behalve om die lekker betrouwbare Geert W, die een dag na de verkiezingen zijn breekpunt al laat vallen.

Groeten van Lousa Cohen.

johand said...

Alles beter dan linkse roeptoeters, die consequent lopen te liegen.

Het is niet leuk voor linkse mensen dat een groot deel van de Nederlandse bevolking het beu is te blijven betalen aan de linkse hobby's Ik denk dat je niet op de hoogte ben van het programma van de PVV Louisa tav zorg en andere punten. Ik zou zeggen verdiep je er eerst in, dan pas commentaar geven.

Waaraan geld uitgeven, aan de ontwikkelingshulp met corrupte regimes of aan onze ouderen in verpleeghuizen. Het is een keuze. Ik kies voor het tweede. De linkse partijen voor het eerste. Dus kom niet aan met beschaving Louisa. Bij links zijn er heel veel zakkenvullers, misschien nog wel meer als bij de rechterzijde.

PS Nog verder goed nieuws. De SGP is bereid gedoogsteun te verlenen aan een rechts kabinet

ethan said...

hehehehe

Ratna Pelle said...

Hallo Kees,
Wat een cliche dat links alleen maar geld uitdeelt. De programma's van PvdA en GroenLinks zijn doorgerekend en zitten net zo solide in elkaar als dat van de VVD, alleen sommige keuzes zijn anders. Wat minder bezuinigen op de sociale zekerheid en daarvoor de grootste subsidie van het land aanpakken, de hypotheekrenteaftrek. Waarom moet het bezit van huizen worden gestimuleerd en waarom moet daar overheidsgeld heen?
Ik denk dat VVD-PVV-CDA een ramp wordt en het niet lang vol zal houden. Het zal bovendien tot een hoop polarisatie leiden en de verschillen tussen mensen vergroten. Een paars-+ kabinet zal ook niet makkelijk worden, maar lijkt me toch realistischer. En wees gerust: de VVD en de crisis zullen verhinderen dat links leuke dingen kan doen. Het wordt hoe dan ook bezuinigen. En er mag van mij ook wel een publiek net af, van mij mag alle sport er wel af, dat kun je toch ook op de VRT of de Duitser zien? Of anders wel op de aparte sportkanalen? Weet je wat de rechten voor het uitzenden van voetbalwedstrijden wel niet kosten?

Pierre Lebon said...

Groeten terug Lousa Cohen..
Ja, vervelend hè dat Geert Wilders zijn breekpunt heeft laten vallen. Nu wordt de kans dat er een rechts kabinet komt toch nog een realiteit om rekening mee te houden.
Ik vond het trouwens geniaal van Wilders.

Overigens: "Wel eens in een verpleegtehuis geweest waar dementen in hun eigen stront liggen ?
Want "rechts" denkt vaak dat alleen maar anderen oud en ziek en werkloos worden, zij zelf natuurlijk niet"
zijn deze mensen bij ons in betere en gewetensvollere handen dan bij de 'oude politiek'
Ik ben overigens zo'n rechtse bal, die op een tragische wijze zijn baan is kwijtgeraakt. IK heb daarop besloten mijn eigen betaalde pensioen vervroegd te gaan opvreten, zonder ooit van wat voor soort uitkering dan ook, gebruik te maken.

Bedoel je dat soort rechtse ballen?

Jaan said...

@Luis Cohen. Klopt als een bus, wat U zegt, toch? Fleur Agema van de PCC wil geld steken in de strontluiers van Nederlanders i.p.v. de fietslessen van kopvodden die met de taxi opgehaald worden. Koekje erbij Luisje Cohen?

Frank said...

Mensen in verpleeghuizen liggen in hun eigen stront juist omdat er de staat inkomesverstrekker is van allerlei ethnische profiteurs en andere nietsnutten, geld dat bovendien nog eens verdeeld wordt door een log, inefficient en kostbaar ambtenarenapparaat.

Louisa said...

In het kader van het feit dat ik afscheid neem van Keesje (ik vind mijzelf te prominent aanwezig met mijn kletspraat) nog even het volgende.
Nou is Louisa een buitengewoon eigenwijs mokkeltje, maar zo af en toe vraag ik (tegen mijn zin) nog wel eens advies aan de vader van mijn kinderen, die mijn strapatsen al bijna veertig jaar overleeft.
En daar leeft hij wel bij, een practicus, toch wel bijzonder voor een socioloog van linkse signatuur.(Katholieke achtergrond, helpt altijd)
Het ging over Meulenbelt.
Hem eerst met veel moeite overgehaald zich te interesseren voor die heks en toen het was doorgedrongen zei hij zo iets als....Tuthola, heeft zich opgeworpen als misère-eigenaar van de Palestijnen.
Zeker een reden voor.Gefrustreerd tot op het bot, reden ?Weet ik veel, totaal niet belangrijk, zulke dames (hij zei iets anders) heb je nu eenmaal....gaap..

Shalom !

Louisa said...

@Pierre, nu, dan ben jij de uitzondering op de regel.
De uitzondering die ik bedoel.

Louisa said...

@Frank, en door het feiot dat JPB als gristen vind dat het verzorgen van oude en zieke mensen "Liefdewerk en Oudpapier" is, en dus niet fatsoenlijk betald hoeft te worden.

Louisa said...

Nou Jaan, jij hebt sowieso de pest aan mij in verband met dat geleuter over psychosociale hulp, dus ik zou zeggen:
Neem een pot thee, de bijbel, een glas cognac en een minnaar, en zwijg vooral daarna.

Louisa said...

Nou Kees, heb het hier verder wel gehad.

Veel plezier verder bij de PVV !

D. G. Neree said...

Misschien zouden televisiezenders niet rechts of links moeten zijn, maar gewoon kwaliteitsprogramma's bieden? Humor, amusement, is dat links of rechts? Objectieve berichtgeving (een afgewogen verslag an de hand van verschillende kanten v.e. gebeurtenis), is dat links of rechts? Moet televisie politiek zijn? Zo wordt alles steeds meer politiek, als vliegen ingesponnen.

linkse danwel rechtse debatten en discussies? Nee, uitwisseling van standpunten.